مدرسة المدينة ومکة في القراءات (نشأتها,أشهر أعلامها, أهم ما تميزت به,وآثارُها)

المؤلف

المحاضر بقسم الدراسات القرآنية – کلية التربية - جامعة الملک سعود المملکة العربية السعودية

المستخلص

يتکون البحث من مقدمة وتمهيد ومبحثين وخاتمة
المبحث الأول: مدرسة المدينة المنورة , وفيه مطلبان:
المطلب الأول: نشأتها وأشهر أعلامها.
المطلب الثاني: أهم ما تميزت به وآثارُها.
المبحث الثاني: مدرسة مکة المکرمة, وفيه مطلبان:
المطلب الأول: نشأتها وأشهر أعلامها.
المطلب الثاني: أهم ما تميزت به وآثارُها.
الخاتمة وتشمل أهم النتائج والتوصيات

الكلمات الرئيسية


عنوان المقالة [English]

Al-Madinah School and Makkah in the readings (its inception, its most famous flags, its most important features, and its effects) .

المؤلفون [English]

Mahmoud bin Kapr bin Isa .

Lecturer, Department of Quranic Studies - College of Education - King Saud University Saudi Arabia .

المستخلص [English]

Abstract:

The research consists of an introduction, an introduction, two articles, and a conclusion.

The first topic: Al-Madinah Al-Munawwarah School, and it contains two requirements:

The first requirement: its inception and the most famous of its flags.

The second requirement: the most important feature of it and its effects.

The second topic: Makkah Al-Mukarramah School, and it contains two requirements:

The first requirement: its inception and the most famous of its flags.

The second requirement: the most important feature of it and its effects. Conclusion and includes the most important findings and recommendations.

الکلمات الرئيسية [English]

(Science of Recitations) (Madinah al-Munawwarah School) (And the School of Makkah al-Mukarramah) (The Noble Qur’an) (Benefits of science of recitation) .